Kwaliteit en klachten

  • Kwaliteit, kwaliteitsstatuut, beroepscode

    Ik ben BIG-geregistreerd (19912771225) wat betekent dat ik mij houd aan de beroepscodes en afspraken over o.a. integriteit en respectvolle behandeling. 

    De beroepscode voor psychologen kunt u via deze link inzien. 

    Dit houdt onder meer in dat ik geheimhouding heb, dat ik deel uitmaak van een intervisiegroep met andere psychologen en samenwerk met huisartsen en psychologen in de regio. Ook volg ik regelmatig bijscholing om mijn kennis en vaardigheden te blijven ontwikkelen en blijf ik op de hoogte van veranderingen in de zorgstandaarden en richtlijnen. 


    Tevens houdt ik mij aan de volgende wetten. 

    De WGBO (Wet op Geneeskundige Behandelovereenkomst); deze gaat over rechten en plichten van de client en behandelaar. Onder meer over het bijhouden van een dossier, geheimhouding en informatieplicht. Voor meer informatie zie deze link.  

    De Wkkgz (Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen zorg); deze wet geeft aan dat er een klachtenprocedure moet zijn en een lidmaatschap van een erkende geschillencommissie. Onder 'Hebt u een klacht?' vindt u de procedure en commissie informatie van deze praktijk. 

    De AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming); deze wet regelt de verwerking van persoonsgegevens. Voor meer info zie het kopje 'Gegevensbescherming'.

    De Wjz (Wet op Jeug zorg) die oog houdt op goede zorg voor kinderen en gezinnen. 


    Tevens komt uit bovenstaande voort dat er een beleid is  aangaande incidenten, geweld en suicide waarbij volgens de geldende richtlijnen wordt gehandeld. (www.meldcode.nl  en https://www.ggzstandaarden.nl/generieke-modules/diagnostiek-en-behandeling-van-suicidaal-gedrag/introductie


    Onder deze link vindt u het kwaliteitsstatuut van mijn praktijk.

    Hierin is te lezen hoe de zorg binnen mijn praktijk georganiseerd is en voldoet aan de kwaliteitseisen die landelijk gesteld worden.


    De praktijk is gevisiteerd door de beroepsgroep het NIP/NVGzP en heeft het kwaliteitscertificaat ontvangen. 



  • Gegevens bescherming

    Voor informatie over uw gegevensverwerking en uw rechten hierin; zie dit document.


    Het dossier en emailprogramma voldoen aan de ISO-kwalificaties.

    Zorgmail: Enovation/zorgmail voldoet aan de laatste normen van informatiebeveiliging voor ISO 9001, ISO 27001, ISO 27799, NEN 7510, NEN 7512, NTA 7516 en AVG. 

    EPD: MEdicore/Tenzinger: voldoet aan ISO 27001 en NEN 7510 en ISAE 3402-verklaring.

  • Hebt u een klacht?


    Bent u ontevreden of hebt u een klacht over mij?


    Ik sta als GZ-psycholoog geregistreerd in het BIG-register (Big.nr.199 1277 1225). Dat betekent dat ik werk volgens een aantal afspraken over vakmanschap, betrouwbaarheid en kwaliteit.

    Mocht u toch een klacht hebben over mijn praktijk of de behandeling, dan kunt u dat uiteraard met mij bespreken. Ik zal zoeken naar een manier om er samen uit te komen.

    Als dit niet zou lukken, kunt u terecht bij de klachtenregeling van het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen). Daar ben ik bij aangesloten.

    Zie ook het klachtenregelement via deze link.

    Via deze link vind u het klachtenformulier dat ingevuld kan worden en naar de klachtenfunctionaris gestuurd kan worden. 


    De klachtenfunctionaris van de NIP kunt u bereiken via NIP@klachtencompany.nl. Er wordt dan binnen 2 werkdagen contact met u opgenomen.


    Voor meer info hierover zie ook de website van het NIP:  https://psynip.nl/clienteninformatie/klachten/


Share by: